ייעוץ אסטרטגי וניהולי

ליווי הנהלות של חברות בגיבוש ויישום תכניות אסטרטגיות

המפתח להצלחה ושגשוג של חברות הוא בניית אסטרטגיה המתאימה לארגון ולסביבה בה הוא פועל. הצוות שלנו בראשות ירום אריאב צבר ניסיון רב שנים בבניית תכניות אסטרטגיות לחברות על פי מתודולוגיה סדורה. הצוות המקצועי והמנוסה שלנו עובד עם ההנהלות הבכירות של החברות ומביא ערך מוסף בבניית התכנית בשיתוף הדוק עם ההנהלה ובהוצאתן מן הכח אל הפועל.

ליווי וסיוע למיזוגים ורכישות

ירום אריאב ביצע הלכה למעשה מיזוגים מורכבים של חברות הן בארץ והן בחו"ל. בין אלה ניתן למנות את המיזוג בין רותם ומפעלי ים המלח ויצירת כי"ל דשנים, רכישה ומיזוג של חברות דשנים ואשלג באירופה ועוד. ניסיון זה מאפשר לו ולצוות שהוא מוביל לעמוד לימין המנכ"ל וההנהלות, לאתר ולהביא למיצוי את הסינרגיות בין החברות הנרכשות והמתמזגות.

המשך קריאה

במהלך עבודתנו אנו פועלים לסייע להנהלות בתהליך הרכישה והמיזוג, לתרום ולייעץ איך לבצע את המיזוג בצורה נכונה ואיך להימנע משגיאות במהלך הדרך. הצוות יוכל גם לסייע בהכנת החומרים הטכניים לתהליך הרכישה כגון הערכת שווי, בדיקת רגישות, סקר השוק וכדומה. המחקרים מראים כי למעלה מ50% מהמיזוגים לא מצליחים. הסיבות לכישלונות מגוונות: הבדלי תרבויות ארגוניות, חוסר שיתוף פעולה וחששות מצד המנהלים, תכנית פעולה לא מספיק מגובשת וממוקדת, טעויות בהבנת הסינרגיות בין הארגונים המתמזגים, התנגדויות העובדים, לוח זמנים לא ריאלי, אבני דרך שאינן מוגדרות היטב ועוד. הניסיון הרב שצברנו בניהול מהלכי מיזוגים ורכישות מאפשר לנו להיות מודעים ולהימנע מטעויות אלה.

ליווי ויעוץ כלכלי לסטרטאפים וחברות צעירות

חברות סטרט אפ הנמצאות בראשית דרכן, קמות סביב רעיון פורץ דרך שיכול להיות לו פוטנציאל ליצירת ערך משמעותי. היזמים הנלהבים חסרים לעיתים קרובות את הניסיון הפיננסי והעסקי בכדי לנווט את המיזם שלהם בהצלחה. חברות אלה נופלות לעיתים קרובות לא בגלל שהרעיון הטכנולוגי כשל אלא בגלל התנהלות פיננסית ועסקית לא נכונה הנובעת מחוסר ניסיון.

המשך קריאה

הצוות שלנו יודע להשלים את החסר ולבנות סט של כלים ניהוליים שיעזרו ליזמים לנהל את המיזם שלהם. בכלים אלה ניתן למנות בניית תכנית עבודה ותקציב, תזרים מזומנים חזוי, תמחור נכון של המוצר וכן ליווי עסקי (מנטורינג) של ההנהלות בראשית דרכן.

ליווי והטמעה של שינויים ארגוניים בחברות

לצוות שלנו יש ניסיון רב בתכנון והטמעה של שינויים ארגוניים ואנו נוכל להביא ערכים מוספים להנהלה, לעמוד לצידה ולתרום מניסיוננו ביישום השינוי בצורה מוצלחת. שינויים ארגוניים בחברות הם לעיתים קרובות המפתח להצלחתן. שינויים אלה עשויים להביא לקיצור וייעול תהליכי קבלת החלטות, מיצוי יתרונות לגודל, שיפור הפיריון.

המשך קריאה

יצירת דינמיקה חיובית המשפיעה על שביעות רצון המנהלים והעובדים, שיפור התקשורת בין חלקים בארגון, בניית מוטת שליטה משופרת, צמצום בעלויות התקורה ועוד. אולם יש גם סכנה רבה בשינויים ארגוניים:אם השינויים לא מתבצעים בצורה מושכלת הם עלולים לפגוע בארגון ולהסיג אותו לאחור. יש דוגמאות אין ספור לשינויים ארגוניים שנכשלו ושהביאו לתסכול והתמרמרות בקרב המנהלים והעובדים ובעקבות זאת לירידה בתפקוד החברה ולפגיעה בתפוקות וברווחיות. לכן ליווי של צוות מנוסה חיוני להצלחת תהליך השינוי.

ייעוץ ליישום והטמעה של תכניות מפנה והבראה בחברות

בכדי לתכנן וליישם תכנית הבראה מוצלחת יש קודם כל לאפיין היטב את הסיבות המרכזיות למשבר. לאחר מתן האבחנה יש לתכנן את צעדי ההבראה. הצוות המנוסה שלנו יודע לעבוד עם הנהלות של חברות, להוציא מההנהלה את המיטב, לתכנן תכנית הבראה רב ממדית וליישם אותה הלכה למעשה.

המשך קריאה

חברות יכולות להיקלע לקשיים עסקיים בגלל מגוון רחב של סיבות: טעויות ניהוליות, שינוי בתנאי השוק, בעיות בין העובדים וההנהלה, מצוקה תזרימית ועוד. חברות במשבר נכנסות לעיתים לסחרור שמקשה על ההיחלצות ממנו. החברה נתונה בהלך רוח הישרדותי, יש חוסר אמונה ביכולת להיחלץ, עובדים ומנהלים עוזבים, ספקי האשראי מקשים את תנאיהם, הלקוחות עוזבים או סוחטים ירידה במחיר והחברה הולכת מדחי אל דחי. במצב משברי זה אנו נכנסים ומסייעים להנהלה לבנות תוכנית הבראה וליישם אותה.

ניהול תהליכי שינוי בחברות

הצוות המנוסה שלנו מתמחה בסיוע להנהלות להגדיר את תהליך השינוי, לבנות תכנית עם מנהלי החברה, לרתום את המנהלים לתהליך ולהפיג את חששותיהם ולבסוף לעקוב אחר יישום השינוי ולתקן את המסלול אם יש בכך צורך.

המשך קריאה

גופים עסקיים לא חייבים להיות עם הגב אל הקיר בכדי ליזום תהליכי שינוי. השינוי מתבקש גם בחברה דינמית ומשגשגת בכדי להשתפר, לשמור על דריכות ועניין אצל המנהלים וכן לקדם מראש התפתחויות צפויות בשווקים ובתנאי הסביבה. תהליך השינוי חשוב לעיתים לא פחות מאשר תוצאת השינוי.

יש צורך בידע וניסיון בכדי לנהל את השינוי ולהבטיח שיהיה שינוי מוצלח שמשפר את התוצאות העסקיות ומביא לשביעות רצון בקרב העובדים והמנהלים.

יישום תורת המשחקים לתכנון חוזים ולזכייה בחוזים

בעשורים האחרונים התפתח מאוד התחום של תורת המשחקים ונמצא כי ניתן לרתום את התיאוריה הכלכלית בתחום זה לתכנון מכרזים אופטימליים מחד, ולהעלות את סיכויי הזכייה מאידך מבלי להיכנס לתחום של "קללת המנצח" – מצב שבו הזוכה במכרז יצא שכרו בהפסדו.

המשך קריאה

לצוות שלנו בראשות ירום אריאב, המגובה בפרופסורים מובילים בתחום תורת המשחקים, יש ניסיון בפעילות ייעוץ הן למתכנן המכרז והן לגופים המתחרים במכרז. הערכים המוספים בתחום זה מסתכמים בסכומים גבוהים ביותר כפי שהוכח בשורה של דוגמאות בארץ ובעולם.

ניהול חברות בקשיים הנמצאות בהסדרי חוב

חברות וארגונים כלכליים המגיעים לחדלות פירעון מגיעים לטיפול של בית המשפט. במקרה זה המאמצים מופנים להגיע להסדר חוב שבמסגרתו החברה מקבלת הגנה מסוימת מפני נושיה בטווח הקצר בשביל להעלות את הסיכוי לגבייה של מרבית החוב לטובת כלל הנושים על פי סדר קדימות הקבוע בחוק.

המשך קריאה

לעיתים עולים סיכויי הגבייה אם החברה תמשיך לפעול ולספק את המוצרים והשירותים שהיא מייצרת. במקרה כזה יש צורך שצוות ניהולי מעולה שימונה על ידי הנושים, בחסות בית המשפט ובמעורבות של כונס הנכסים הרשמי. צוות זה נכנס לנעלי ההנהלה לפרק זמן מוגבל ומתמודד עם אתגרי השיקום של החברה. הצוות שלנו רכש ניסיון בניהול חברות בקשיים ובשיקומן המוצלח ויוכל לספק את שירותי הניהול המתאימים לחברות בתחומים שונים.

ייצוג מחזיקי אג"ח של חברות בקשיים

הניסיון, היכולת המוכחת והמעמד הציבורי של ירום אריאב מאפשרים לו לייצג בהצלחה מחזיקי אגרות חוב של חברות בקשיים הנמצאות בהסדרי חוב. אגרות החוב של החברות שנכנסו לקשיים מפוזרות בין נושים שונים. לעיתים קרובות מדובר על מספר סדרות של אגרות חוב, כאשר כל סידרה נבדלת מהאחרת בתנאיה הספציפיים.

המשך קריאה

גם הנושים השונים אינם עשויים ממקשה אחת ויש להם העדפות שונות, שוני במידת האמון שהם רוחשים להנהלה, גישות שונות לגבי העדפת הטווח הקצר לעומת הטווח הארוך ואינטרסים שונים. בכדי להגיע לתוצאה אופטימלית לכלל מחזיקי אגרות החוב הם חייבים לדבר בקול אחד ולא למשוך לכיוונים שונים. לפיכך, מחזיקי האג"ח ממנים אדם בעל ניסיון ויכולת מוכחת שיכול לגבש עמדה משותפת לכלל מחזיקי האג"ח ולייצג אותם נאמנה בכל תהליכי הסדר החוב.

Skip to content
אנו שמים דגש רב עבור התאמת אתר אינטרנט זה לתקן הנגישות הישראלי. באתר בוצעו התאמות נגישות לפי תקן 5568 ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), ניתן לגלוש בו באופן נגיש יותר דרך הדפדפנים כרום ופיירפוקסהננו עושים את מירב המאמצים על מנת לבצע התאמות נגישות באתר, ייתכן ובאתר זה ימצאו רכיבים ו/או עמודים אשר אינם עומדים בתקן הנדרש, במידה ונתקלת בכשל נגישות כלשהו נודה לך אם תדווח לנו על כך דרך עמוד יצירת הקשר. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאפשר גלישה נגישה ונוחה באתר זה לכולם.
סטטוס תאימות